Ostatni tydzień przed biegiem OCR. Jak go zaplanować?

utworzone przez | lt. 24, 2020 | Gładko przez przeszkody

Pamiętaj o tym, że te kilka dni przed startem w biegu OCR – to bardzo istotna kwestia! Trzeba ostrożnie podchodzić do treningów, żeby nie zrobić sobie więcej złego niż dobrego. 

1. Na czym warto się skupić w przygotowaniach?

  • REGENERACJA to jest tydzień, który powinno się poświęcić na odpoczynek i lżejsze treningi. Jakie są sposoby regeneracji możecie przeczytać TUTAJ.  Pisałem o tym rok temu do magazynu Runmageddon
  • Odpowiednie odżywienie i nawodnienie, żeby mieć energię podczas biegu! Jeżeli dystans jest powyżej 12 km, to warto dwa dni wcześniej zwiększyć podaż węglowodanów w posiłkach, tj. ładowanie węglami przed zawodami. Macie o tym trochę napisane TUTAJ 
  • Wyspać się! Najlepiej ok 7-8  h w nocy. Pamiętaj o tym zwłaszcza noc przed startem, bo ma to ogromny wpływ na Twoją dyspozycję podczas zawodów! 
  • Trening na podtrzymanie formy. Rozruch dzień lub dwa przed biegiem, w celu pobudzenia organizmu. 

2. Czego unikać w przygotowaniach?

  • Mocnych treningów w tym ostatnim tygodniu przed biegiem [ew. na początku tygodnia można zrobić jeden, tak żeby mieć jeszcze czas się zregenerować].
  • Nie robić niebezpiecznych ruchów na przeszkodach. Tzn. takich, które mogą zerwać dłonie – jak np. skakanie pomiędzy drążkami wiele razy, dużo swingów lub wchodzenie na linę. 
  • Niezdrowego jedzenia i słodyczy
  • Długich seansów w saunie 
  • Challenge od kumpli  
  • Całego tygodnia regeneracji i wolnego od treningów! 
Pamiętaj, że te kilka dni przed zawodami nie są najlepszym momentem do nauki pokonywania nowych przeszkód. Możesz poćwiczyć jakiś jeden element przeszkodowy na początku tygodnia ale też ze szczególnym skupieniem, żeby nie zrobić sobie kontuzji.

3. Przykładowy plan tygodnia przed startem w Runmageddon.

  • Poniedziałek: bieganie z przeszkodami (40 min i co 400m jakaś przeszkoda) 
  • Wtorek: Regeneracja – masaż, rolowanie, rozciąganie / Trening siłowy całego ciała. 
  • Środa: Bieg spokojny ok. 40-50 min 
  • Czwartek: Regeneracja
  • Piątek: Rozruch – 20 min biegu spokojnego i 5x100m szybko/ 100m wolno. . 
  • Sobota: Start w biegu OCR
  • Niedziela: Aktywna regeneracja – np 30 min biegu spokojnego lub pływanie i relaks na basenie

Po dodatkowe informacje na ten  zapraszam do magazynu Runmageddon.

Polecam też przejrzeć filmy na moim kanale na YouTube jak pokonywać w prosty, techniczny sposób przeszkody z różnych biegów OCR.

Powodzenia i udanej zabawy na trasie.

Dajcie znać w komentarzach, kiedy Wasz najbliższy start!

Jeżeli to, co tutaj przeczytałeś było dla Ciebie przydatne i chciałbyś wesprzeć mnie w tworzeniu kolejnych tego typu materiałów to możesz kupić mi kawkę…. wtedy ja będę miał więcej energii podczas pisania dla Was????

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Z góry dzięki za wsparcie i do zobaczenia na zawodach.????
+ posts

Przeszkodowiec, trener, podróżnik a teraz nawet bloger. Lubi dzielić się swoim zamiłowaniem do pokonywania przeszkód.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Podobał Ci się wpis? Zostaw komentarz!x